red blue black green red blue black green
روزنگار
تحولات و پیشرفت های انقلاب اسلامی
جنگ نرم
بیداری و بصیرت
انقلاب اسلامی و مردم
سرود های انقلابی
کلیپ
متفرقه
عکس و تصاویر



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 908
بازدید ماه : 904
بازدید کل : 25014
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




شیوه های تسلط در جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

سواد رسانه ای
شیوه های جنگ نرم برای تسلط بر اراده ملت ها

بخش سیاسی_بهترین راه برای تاثیر گذاری در جنگ نرم ، استفاده از اوقات فراغت مردم کشورهای هدف و ایجاد رسانه های تفریحی علیه این کشورهاست. به همین دلیل کارشناسان امر معتقدند، بهترین حوزه فعالیت جنگ نرم حوزه های اجتماعی است.

استفاده از رسانه های تفریحی بهترین روش تاثیر گذاری در جنگ نرم

کارشناسان علوم سیاسی بر این باورند، یکی از روش های موثر برای آموزش و تاثیر گذاری  روش کنش محوری است كه در فضای اوقات فراغت این کار به بهترین شکلی انجام می شود.

در چنین فضایی می توان بهترین تاثیررا بر مردم یک جامعه گذاشت و این موضوعی است که متولیان جنگ نرم نیز آن را دریافته اند و در حال اجرای این متد در کشورهای هدف از جمله ایران هستند.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:شیوه های, تسلط, در, جنگ,نرم,,

ویژگی هایی از جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

 جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتكا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است كه به مهمترین آنها دراین نوشتار اشاره می شود.

ویژگی جنگ نرمویژگی های جنگ نرم :جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتكا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است كه مهمترین آنها عبارتند از:

1- جنگ نرم در پی تغییر قالب های ماهوی جامعه و ساختار سیاسی است.

در این جنگ، اعتقادات، باورها و ارزش های اساسی یك جامعه مورد هجوم برای تغییر قرار می گیرد. با تغییر باورهای اساسی جامعه، قالب های تفكر و اندیشه دگرگون شده و مدل های رفتاری جدیدی شكل می گیرد. مدل های رفتاری جدید به گونه ای است كه به جای رفتارهای حمایتی از ساختار سیاسی، رفتارهای چالشی جایگزین شده و این رفتارها به سمت ساختارشكنی جهت می یابد.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب: ویژگی, هایی, از ,جنگ, نرم,,

بررسی علل جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی
دسته بندی : <-PostCategory->

بخش سیاسی- جنگ نرم در مقابل جنگ سخت عبارتست از هر نوع اقدام روانی و تبلیغات رسانه‌ای که جامعه را هدف قرار می دهد و بدون ایجاد درگیری نظامی ، طرف مقابل را به شکست وا می دارد.

براندازی ، جنگ اینترنتی ، ایجاد شبکه های رادیوتلویزیونی و پخش شایعات اشکال مهم جنگ نرم هستند . جنگ نرم در صدد تضعیف اندیشه و تفکر جامعه مورد نظر می باشد و با تبلیغات رسانه ای ، موجب از بین رفتن نظم سیاسی ، اجتماعی است .

ایران وآمریکا

 جنگ نرم ، ابتدا توسط کمیته خطر و در زمان جنگ سرد در دهه 1970 و با همفکری مدیران سابقه‌دار و اساتید برجسته علوم سیاسی سازمان سیا و پنتاگون طراحی و تأسیس شد.

 به همراه اصلاحات گورباچف ، ایجاد فضای باز سیاسی و تغییر در قوانین اقتصادی شوروی سابق  (پروسترویکا) این کمیته با حذف جنگ سخت ، تنها راه شکست بلوک شرق را جنگ نرم و فروپاشی از درون می دانست. سیاستمداران پنتاگون و سیا با راهبردهای دکترین مهار و جنگ رسانه‌ای موجبات فروپاشی شوروی را فراهم آوردند.

جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل وسعت سرزمینی، ازدیاد جمعیت، برخورداری از امکانات نظامی، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی ممتاز در خاورمیانه به قدرتی بی ‌نظیر تبدیل شده است و به همین دلیل کارشناسان سیاسی کشورهای غربی معتقدند که دیگر نمی‌توان با حمله نظامی آن را نابود کرد بنابراین تنها راه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ، جنگ نرم و به کارگیری تکنیک‌های عملیات روانی است. درحال حاضر اجرای پروژه جنگ نرم علیه ایران ناشی از گسترش حس تنفر از امریکا در جهان می باشد که به نظر سران کاخ سفید ، مرکز اصلی ایجاد این تنفر و گسترش آن ، کشور ایران است.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 17 / 11 / 1391برچسب:بررسی, علل ,جنگ ,نرم, علیه ,جمهوری, اسلامی,,

قدرت نرم به جای جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

بخش سیاسی- "جوزف نای" نظریه پرداز سیاسی است که در دانشگاه هاروارد تدریس می کند. وی در آغاز دهه 1990، مفهوم تازه ای را ابداع کرد که این مفهوم در ادبیات امروز جامعه ما، کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

دست

این مفهوم را «قدرت نرم» می گویند. او این اصطلاح را در کتاب‌ش با نام «ناگزیر از تقدم: طبیعت متغیر قدرت آمریکایی» و سپس در کتاب سال 2004 خود با نام «قدرت نرم: ابزارهایی برای موفقیت در سیاست‌های جهانی» این‌گونه تعریف می‌کند: "قدرت نرم، توانایی شکل دادن به ترجیحات و اولویت‌های دیگران است اما نه با استفاده از تحمیل و تطمیع، بلکه از طریق جذب، همکاری و اغوا." او در خلال این سال‌ها و در ضمن تألیفات خود، به طرح و توسعه ی مفاهیم مرتبط همچون دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی و نیز قدرت هوشمند پرداخته است. او معتقد است در عصر انفجار اطلاعات، تشخیص اطلاعات ارزشمند بسیار مهم است و کسی که بتواند این مساله را درک کند در دست‌یابی به قدرت نرم موفق‌تر عمل می‌کند...

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 12 / 11 / 1391برچسب:قدرت, نرم ,به ,جای, جنگ ,نرم,,

نقش رسانه در جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

خداوند در قرآن كریم آیه‌ی 217 سوره‌ی مباركه‌ی بقره می‌فرماید: "و لایزالون یقاتلونكم حتی یرّدوكُم عَنْ دینِكُم إن استطاعُوا". به این معنی كه «دشمنان شما همواره با شما در جنگ هستند». واژه لایزالون، دلالت بر استمرار دارد و گویای این است كه دشمنان همیشه با شما در جنگ هستند منتهی بسته به شرایط مكانی و زمانی نوع این جنگ ممكن است متفاوت باشد. گاهی جنگ، جنگ نظامی است. گاهی اقتصادی است و گاهی نیز فرهنگی.

نقش رسانه در جنگ نرم

اصولاً جنگ‌هایی كه از نوع نظامی است و از وسایل و ادوات نظامی در آن استفاده می‌شود، به‌عنوان جنگ سخت یا Hard War مشهور است. ولی اگر در این جنگ از وسایل و ادوات و كالاهای فكری و فرهنگی استفاده شود، اصطلاحاً به آن Soft War یا جنگ نرم اطلاق می‌كنند. بنابراین شاخصه‌ی جنگ نرم، استفاده از ابزارهای فكری و فرهنگی است.»

در واقع تعریف علمی جنگ نرم عبارت است از «استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن به منظور تاثیرگذاری بر عقاید، فرهنگ، سیاست، احساسات، تمایلات، رفتار و مختصات فكری دشمن با توسل به شیوه‌‌هایی كه موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی می شود».

بنابراین جنگ نرم را می‌توان هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه‌ای دانست كه جامعه را نشانه گرفته و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شكست وا می‌دارد. جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملی، انقلاب رنگی و... از اشكال جنگ نرم است.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 11 / 11 / 1391برچسب:نقش ,رسانه, در, جنگ, نرم,,

اصول مقابله با جنگ نرم
دسته بندی : <-PostCategory->

بخش سیاسی- امروزه با توجه به وسعت دنیای ارتباطات و فن آوری های اطلاعاتی و گسترش رسانه های اینترنتی و مجازی ، تهاجم کشورهای استکباری از حالت جنگ نظامی و سخت (Hard war ) خارج و به جنگ نرم(soft war ) تغییر ماهیت داد ه است.

جنگ نرم

جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می شود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی ) ، عدم درگیری و استفاده از سلاح های نظامی می باشد زیرا در جنگ نرم از سلاح های تبلیغاتی ، اعتقادی استفاده می شود؛ به تعبیر دیگر جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن است، به منظور تاثیر گذاری بر عقاید ، فرهنگ ، سیاست ، احساسات ، تمایلات ، رفتار و مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی می شود  است.

جنگ نرم مسئله ی نوینی نبوده و از سبقه ی تاریخی برخوردار می باشد، بدان صورت که در ابتدا چهره ی ساده ای داشته یعنی به صورت شایعه پراکنی،دروغ و اهانت بوده اما با گذشت زمان و تحولات و پیچیدگی های روز افزون اجتماعی، این رویکرد نیز پیشرفت نموده و از پیچیدگی، ظرافت و تاثیر گذاری بیشتری برخوردار گشته است، حال این تفکر که حمله رسانه های مخالف به جبهه ی جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم از سال 1388 ( پس از انتخابات ریاست جمهوری ) آغاز شده است تفکری کاملاً خام و عبث است.

جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می شود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی ) ، عدم درگیری و استفاده از سلاح های نظامی می باشد زیرا در جنگ نرم از سلاح های تبلیغاتی ، اعتقادی استفاده می شود

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 9 / 11 / 1391برچسب:اصول ,مقابله ,با ,جنگ ,نرم,,

جنگ نرم چیست؟
دسته بندی : <-PostCategory->

جنگ نرم
جنگ نرم

جنگ نرم مترادف اصطلاحات بسیاری در علوم سیاسی و نظامی است. در علوم نظامی از واژه هایی مانند جنگ روانی یا عملیات روانی و در علوم سیاسی از واژه هایی چون براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین و اخیرا به واژه انقلاب رنگین برای تبیین این اصطلاح  استفاده می‌شود.

گاهی به جای جنگ از واژه های تهدید یا قدرت نیز استفاده می شود، ولی در نهایت هر دوبه یک مفهوم ختم می شوند. نظریه جنگ نرم طی دهه های اخیر وارد ادبیات سیاسی شده است و "ژوزف نای" از اندیشمندان معاصر معتقد است، مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است، او برخلاف بعضی از صاحب نظران، اقتصاد و دیپلماسی را در زیرمجموعه قدرت سخت قرار داده و تنها از رسانه بعنوان قدرت نرم نام می‌ برد.

در تمامی اصطلاحات بالا هدف مشترک تحمیل اراده گروهی بر گروه دیگر بدون استفاده از راه های نظامی است. اما از آنجا که در مورد گستردگی و حوزه فعالیت هر کدام اتفاق نظر وجود ندارد؛ اشاره کوتاهی به هر کدام از واژه های مذکور و سابقه تاریخی آنها خواهیم داشت.

مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 7 / 11 / 1391برچسب:جنگ, نرم ,چیست,؟,

صفحه قبل 1 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

حضور مردم در 22 بهمن (2) ارسال در : 1391/11/23 17:14

·

حضور مردم در 22 بهمن (1) ارسال در : 1391/11/23 15:45

·

تقدير رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حماسه 22 بهمن ارسال در : 1391/11/23 12:15

·

حوادث‌ انقلاب به روایت«عباس» (3) ارسال در : 1391/11/23 11:40

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس"(2) ارسال در : 1391/11/23 10:38

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس" ارسال در : 1391/11/23 9:36

·

23 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 30 ربیع الاول 1434 هجری و 11 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/23 6:5

·

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ارسال در : 1391/11/22 17:28

·

شخصیت امام ارسال در : 1391/11/22 18:20

·

سرود های انقلابی سری 3 ارسال در : 1391/11/22 15:15

·

سازندگی و خدمت ارسال در : 1391/11/22 14:32

·

شکل گیری تمدن اسلامی در نگاه امام و رهبری ارسال در : 1391/11/22 13:11

·

توجه به سیاستهای کلی نظام،راهی برای پیشرفت کشور ارسال در : 1391/11/22 12:9

·

انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه ارسال در : 1391/11/22 11:6

·

نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران ارسال در : 1391/11/22 9:0

·

22 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 29 ربیع الاول 1434 هجری و 10 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/22 5:53

·

بوی بهار ارسال در : 1391/11/21 17:51

·

مشروطه از دیدگاه امام خمینی ارسال در : 1391/11/21 13:34

·

شیوه‌های بازجوئی شکنجه‌گران ساواک ارسال در : 1391/11/21 11:57

·

زنی که بی حیاتر از فرح بود! ارسال در : 1391/11/21 10:30


رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود. *** ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است. *** هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. *** ۲۲ بهمن بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرار گیرد. *** فجر انقلاب، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است. "گزیده ای از سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انفجار نور و آدرس fajr34.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







مشخصات شما